یکی از پارامترهایی که شاید کمتر مورد توجه قرار می گیرد و بر روی رتبه سایت ها و وبلاگ ها در گوگل و رتبه alexa  تاثیر مستقیم دارد ، زمان ماندن کاربران روی صفحات سایت یا وبلاگ شماست. حال اینکه چطور می توان کاربر را بیشتر روی سایت ماندگار کرد به عوامل زیر بستگی دارد :

بروز رسانی سایت

آپدیت کردن مطالب سایت و بروز رسانی محنوا ، یکی از مواردی است که کاربر را بیشتر مجذوب سایت شما می کند و با هر بار ورود کاربر به سایت شما ، مطالب جدید و متنوعی را مشاهده کرده و زمان بیشتری را در سایت صرف می کند. از آن طرف هرچه سایت کمتر بروز رسانی شود ، کاربر با مشاهده مطالب تکراری ، اشتیاق خود را از سایت شما از دست می دهد و ممکن است سریعا سایت شما را ترک کند.

 

محتوای جذاب

هر چه مطالبی که در سایت شماست جذابیتش برای کاربر بیشتر باشد ، کاربر را بیشتر از سوی کاربران دیگر ، لینک های شما در سایر سایت ها و موتورهای جستجو ، به سمت شما راهی خواهد کرد.

 

چند بخش کردن مطالب طولانی

اگر قصد ارائه مطلبی را دارید که از نظر متن یا تعداد تصاویر طولانی خواهد بود ، آن را به چند بخش تقسیم کنید و آن را در مطلب های جداگانه و با ذکر مطلب به همراه شماره در سایت درج کنید تا کاربر نیز سایر صفحات سایت شما را بررسی و زمان ماندن خود در سایت شما را افزایش دهد.

 

نمایش مطالب سایت درچند صفحه

اگر تعداد مطالب سایت شما زیاد است حتما آنرا در چندین صفحه برای کاربر به نمایش بگذارید ، معمولا نمایش بین ۵ تا ۱۰ مطلب در هر صفحه کاربردی و معقول است. نمایش تعداد زیاد مطالب در یک صفحه کاربر را خسته و زمان ماندن کاربر در سایت را کاهش می دهد.

 

خدمات پشتیبانی آنلاین

ابزار پشتیبانی آنلاین که توسط سایت یک ابزار ارائه شده است ، سامانه ای برای گفتگوی آنلاین مدیر سایت و کاربران بوده که باعث ماندن کاربر در صفحه سایت یا وبلاگ شما خواهد بود و زمان زیادی را کاربر می تواند بخاطر گفتگوی آنلاین با شما جهت کسب راهنمایی ، مشاوره و … در سایت شما بگذراند.

 

همه نکات لازم برای ثبت دامنه

موضوع : مطالب آموزشی   |  بازدید : 31798 مرتبه

این روزها همه افراد بارها نام دامنه های مختلف اینترنتی را به کار می برند. دامنه، مجموعه ای از حذوف و اعداد است که می توان با وارد کردن آن در نوار آدرس مرورگر، به سایت مورد نظر دست یافت. نام دامنه نشانی اینترنتی وبسایت شماست.بطور مثال دامنه سایت راهنمای وبلاگ نویسان بصورت bloghelp.ir می باشد. برای راه اندازی سایت تان به یک دامنه نیاز دارید. البته سایت هایی هستند که دامنه هایی به صورت رایگان ارائه می کنند ولی به دلیل خدمات پشتیبانی ضعیف آنها را پیشنهاد نمی کنیم. اگر در راه اندازی سایت تان جدی هستید، بهتر است یک یا چند دامنه برای سایت خود بخرید. ابتدا باید دامنه مناسبی برگزینید. بهتر است برای انتخاب یک دامنه این موارد را در نظر بگیرید.


ادامه مطلب

IP چیست و چه کاربردی دارد؟

موضوع : مطالب آموزشی   |  بازدید : 137718 مرتبه

دنیای تکنولوژی پر از ناشناخته هایی است که هر کدام از ما تنها توانسته ایم بخش کوچکی از آن را درک یا تجربه کنیم، هر روز با عبارات و پدیده های جدیدی روبرو می شویم که ناخودآگاه ذهن جستجوگرمان را به کاوش وا می دارند، عرصه وب نیز به عنوان زیر مجموعه ای از این دنیای پهناور، ناگفته ها و ناشناخته های زیادی می تواند در خود به صورت نهفته داشته باشد که دانستن تمام آنها نه لازم است و نه مقدور، اما برخی از موارد را می توان به عنوان دانش عمومی وب، مطالعه کرد و به خاطر سپرد، از این رو در این مطلب قصد داریم در حد امکان بپردازیم به اینکه ip چیست و چه کاربردی دارد!


ادامه مطلب

همانطور که می دانید رتبه بندی صفحات وب  قبلا توسط گوگل و ابزار page rank آغاز شد که برای رتبه بندی سایت ها و وبلاگ ها و حتی صفحات مختلف هر پایگاه اینترنتی ، امتیازی بین ۰ تا ۱۰ داده می شد و سایت های با رنک بالاتر از مزایایی در موتور جستجوی گوگل برخوردار هستند و به نوعی اعتبار یک سایت یا وبلاگ محسوب می شود.

چند سالی است که سایت alexa.com اقدام به انتشار آمار و ارقامی برای رتبه بندی سایت ها و اخیرا برای وبلاگ ها نموده که قابلیت نمایش رتبه سایت یا وبلاگ شما را در بین کل سایت های موجود در اینترنت و یا در بین سایت های یک کشور را دارا می باشد. این سایت طی فعالیت های خود توانسته جایگاه مناسبی برای رتبه بندی پایگاه های اینترنتی اخذ و آمار قابل اعتمادی را ارائه دهد که کاربران معمولا برای نشان دادن اعتبار سایت خود ، از آمار خود در الکسا استفاده می کنند.

آنچه مسلم است ، اطلاعات ارائه شده در الکسا برای رتبه بندی، ۱۰۰درصد دقیق نیست اما این آمار یکی از معتبرترین رتبه بندی ها را در دنیای مجازی به خود اختصاص داده است. روند رتبه بندی سایت ها در الکسا بیشتر بر اساس میزان بازدید هر سایت و میزان دسترسی کاربران اینترنت در بازه زمانی یک روزه به سایت شماست. بطور مثال سایت گوگل با توجه به آمار بازدید بسیار بالایی که دارد رتبه ۱ الکسا را به خود اختصاص داده است.

ادامه مطلب

جذب کاربر به چه قیمت !!!

موضوع : اخبار سايت   |  بازدید : 50136 مرتبه

این مطلب درد دل بسیاری از طراحان و پدید آورندگان آثار در دنیای مجازی اینترنت است که هر روز شاهد کپی برداری از آثار خود هستند.

مسئله کپی برداری،زمان زیادیست که گریبان گیر سایت های بلاگ اسکین (که به جرات یکی از با ابتکارترین طراحان قالب وبلاگ است) و یک ابزار ( که با ارائه گرافیک جدید در ابزار های رایگان ، سرویس دهنده محبوبی شده است) نیز می باشد.

متاسفانه برخی مدیران سایت های پر بازدید ، اگرچه سایت شاید بزرگی داشته باشند اما ذهن کوچک و فهم ناچیزی دارند که علاوه بر عدم وجود اخلاق حرفه ای ، عملکردشان از انسانیت هم به دور است. این افراد برای محبوبیت بیشتر و جذب کاربران ، آثار خلاقانه و جدید افراد دیگر را بدون هیچ گونه هماهنگی یا کسب اجازه از صاحب اثر ، کپی برداری کرده و با بی شرمی هرچه بیشتر به نام خود منتشر می کنند. نکته جالب در سایت های کپی بردار ، درج نوشته “کلیه حقوق این سایت و مطالب آن متعلق به ….. ” و ادعای رعایت حقوق کپی رایت در آنهاست.

کاربران باید به این نکته هم توجه داشته باشند که پشت پرده این سیاست کپی برداری ، اهداف سوء استفاده از کاربران برای مصارف تبلیغاتی نیز می باشد!

متاسفانه قوانین کشور ، در حفظ حقوق پدید آورندگان آثار چه طراح قالب وبلاگ و چه ابزار وبلاگ و غیره در دنیای مجازی ، عملکرد قابل قبولی تا کنون ارائه نکرده است اما با راهندازی پلیس فتا گام های خوب و موثری در حال برداشته شده است که انتظار می رود درد صاحبان اثر را بیش از گذشته التیام بخشد.

در پایان از شما کاربران گرامی خواستاریم با کمک به صاحبان اثر، در استفاده  از خدمات سایت های کپی بردار تجدید نظری جدی کنیم.

تبادل لینک همیشه مفید نیست !

موضوع : مطالب آموزشی   |  بازدید : 96662 مرتبه

این مطلب به دلیل سوء استفاده برخی سایت ها از وبلاگ ها و کاربران ناآگاه ، به وسیله تبادل لینک های غیر مفید ، بطور اختصاصی توسط مرجع راهنمای وبلاگ نویسان منتشر شده است.

بی شک یکی از اصلی ترین عوامل افزایش رتبه سایت یا وبلاگ در گوگل (رنک گوگل) ، وجود لینک شما در سایت ها و صفحات اینترنتی مختلف و یا در اصطلاح تبادل لینک می باشد که به نوعی جلوه دهنده محبوبیت وبلاگ یا سایت شما خواهد بود. امروزه اکثریت کاربران بر این عقیده هستند که هرچه با وبلاگ ها و سایت های دیگر تبادل لینک داشته باشند به نفع آنهاست و باعث افزایش رنکینگ گوگل آنها خواهد شد ، اما همیشه اینطور نیست. اکنون سوال این است که چه تبادل لینک هایی مفید و باعث افزایش رنک گوگل و کدام بی تاثیر و حتی باعث کاهش رتبه یک وبلاگ می شود؟!


ادامه مطلب

چندی قبل به بررسی ۴ سیستم وبلاگدهی رایج و پر مخاطب در ایران پرداختیم که با توضیحات اجمالی ، امکانات و مسایل جانبی هر سیستم را در مطلبی گردآوری کردیم.
اکنون قصد داریم تا با ارائه جدولی کامل تر ، برای اولین بار سیستم های وبلاگدهی پربازدید را مورد مقایسه ریز بینانه تر قرار داده ، کاربران را با جزییات و امکانات هر سرویس دهنده بیشتر آشنا کنیم تا هر کاربر بسته به نیاز و سلایق خود و کارکرد نوع سیستم وبلاگ ، وبلاگ خود را در سرویس مورد نظر با انتخاب درستی ساخته و با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت بپردازد تا احتمال نقل و انتقال وبلاگ ها (اسباب کشی از سرویس وبلاگدهی به دیگری) و مشکلات آن کاهش یابد.

با توجه به آمار ها و تعداد کاربران  و محبوبیت هر سیستم وبلاگدهی ، ۱۰ سرویس دهنده وبلاگ برتر در ایران ، با یکدیگر مقایسه شده اند. سعی شده است بصورت عادلانه پارامترهایی مورد بررسی قرار گیرد که جزو نیازهای مفید برای کاربران بوده و مقایسه انجام شده برای کلیه امکانات رایگان هر سرویس دهنده و با توجه به عملکرد یکی دو سال گذشته آنها , تا تاریخ بهمن ماه ۱۳۹۰ ارائه گردیده است.

ازین پس این جدول هر سه ماه یکبار منتشر خواهد شد تا کاربران با آخرین تغیرات و امکانات جدید سرویس دهنده ها بیشتر آشنا شوند.


ادامه مطلب


تمام حقوق این سایت و مطالب منتشر شده در آن برای مرجع راهنمای وبلاگ نویسان محفوظ است.